Współczesne SEO – na co powinniśmy zwracać szczególną uwagę w 2019 roku?

Osoby silnie związane z marketingiem internetowym zmuszone są nieustannie śledzić wszelkie nowości wprowadzane przez Google. Sieć charakteryzuje się bowiem nieustanną zmiennością, nic więc dziwnego w tym, że osoby niezwiązane z branżą SEO mogą niekiedy przeoczyć istotne zmiany, które w przyszłości mogą przerodzić się w wiodące, internetowe tendencje. Na jakie trendy powinniśmy zwracać dziś szczególną uwagę podczas budowania kampanii reklamowych?

Najnowsze trendy w świecie SEO

SEOEksperci Google wyróżniają zwłaszcza trzy wiodące trendy, na które internetowy gigant będzie zwracać szczególną uwagę w bieżącym roku. Pierwszy z nich zwraca naszą uwagę na to, że od pewnego czasu Google kładzie szczególny nacisk na urządzenia mobilne. Najnowsze badania dowodzą, że blisko 75% wszystkich wyników wyszukiwania pochodzi dziś właśnie z wyszukiwarek otwieranych na urządzeniach mobilnych. Eksperci SEO powinni więc sprawdzać czy tworzone przez nich treści są kompatybilne z urządzeniami mobilnymi. Podczas projektowania strony internetowej powinniśmy więc upewnić się czy stworzona przez nas witryna będzie wyświetlać się prawidłowo nie tylko na monitorze komputera, ale i na smartfonie czy tablecie. Drugi wiodący trend dotyczy szybkości. W 2019 roku Google będzie weryfikować to, w jakim czasie ładuje się dana strona internetowa. Nic tak bowiem nie zniechęca klienta do zakupów online, jak właśnie wolno wczytująca się strona, którą trzeba nieustannie odświeżać. W praktyce oznacza to, że pozycję wyświetlania się konkurencyjnych ze sobą stron będzie warunkować m.in. szybkość wczytywania się treści umieszczonych na stronie. Podczas tworzenia witryny warto więc testować jej pracę właśnie pod tym kątem, ponieważ tylko wówczas będziemy mogli uzyskać nie tylko większe wyniki sprzedaży, ale i znacznie bardziej satysfakcjonujące zasięgi. Na samym końcu warto również wspomnieć o tym, że wyżej przytoczona cecha pośrednio związana jest również z ostatnim trendem dotyczącym optymalizacji strony pod względem nawigacji. Firmy posiadające sklepy internetowe powinny dążyć do tego, by ich strona była możliwie jak najbardziej przejrzysta i intuicyjna. Tylko wówczas nawet szybko niecierpliwiący się klient, który ceni sobie swój czas zdecyduje się skorzystać z naszej oferty.

Pamiętajmy również o tym, że wyżej przytoczone trendy powinnyśmy ze sobą łączyć. Nie od dziś wiadomo bowiem, że podczas tworzenia kampanii marketingowej w sieci, liczy się przede wszystkim dobór odpowiednich narzędzi i metod, które będą się wzajemnie uzupełniać.

Zapraszamy: SEO Pikseo

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *